Intuicyjność użytkowania
Każda profesjonalna strona internetowa musi jasno informować użytkownika, po co została stworzona i co można na niej robić. Kluczowe jest więc właściwe rozmieszczenie wszystkich elementów w witrynie – obrazków, przycisków, treści czy animacji. Okazuje się, że nawet najmniejszy błąd może powodować, że Twoi odbiorcy szybko się zniechęcą, gdy nie będą mogli znaleźć na Twojej stronie tego, czego szukali.
Projektowanie stron internetowych to nie tylko dobór wysokiej jakości zdjęć, to przede wszystkim znajomość przyzwyczajeń grupy docelowej dla danej branży. Na tej podstawie buduje się przejrzystą ścieżkę zakupową na stronie, która pozwala przeprowadzać klientów od etapu poznania poznania produktu do jego zakupu. Rozkład wszystkich informacji powinien być szczegółowo rozplanowany, według wiedzy, którą posiada potencjalny klient akurat wchodząc na stronę.
Intuicyjność użytkowania profesjonalnej strony internetowej to również:
dobrze widoczne menu – podzielone na odpowiednie kategorie,
przyciski z czytelnymi treściami, które od razu informują, co stanie się gdy klient w nie kliknie;
odpowiednio zaprojektowana strona produktowa w sklepie internetowym.